Monday, February 16, 2009

Bandar Tasik Puteri


Bandar Tasik Puteri adalah sebuah perbandaran baru yang terletak antara pekan Rawang dan Batu Arang. Saya membeli sebuah rumah di sana.

Saya berulang dari rumah ke SMKBRP yang jaraknya 25km.

Setiap kali berulang-alik, saya akan melalui sebuah bangunan sekolah yang sedang dibina; SMKA Rawang.

Memang menjadi impian saya untuk mengajar Bahasa Arab semula, terutamanya di SMKA. Awal belajar sayapun di SMKA; SMKA Sultan Azlan Shah. Saya adalah murid sulung sekolah berkenaan. Semasa itu kami menumpang di SMK Gunung Rapat, sebelum berpindah ke tapak barunya di Bandar Seri Iskandar, Bota, Perak.

Alhamdulillah, impian saya untuk mencurah bakti di SMKA tercapai. Saya menjadi salah seorang guru yang mula-mula membuka sekolah berkenaan. Kami menerima murid pertama kami pada tanggal 2 Jun 2002.


No comments:

Post a Comment